Na podstawie przepisów Ustawy z 1 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 29 kwietnia 2004 w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych określa się niniejszą Politykę Bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem strony internetowej pogotowieklimatyzacyjne.pl
Administratorem Bezpieczeństwa Informacji jest:
Interklima Drozdowicz Marek
ul. Słowiańska 12/18
12-220 Ruciane-Nida
NIP: 8491088639
Wykaz lokalizacji w których przetwarzane są dane osobowe oraz zastosowane zabezpieczenia
Dane osobowe przetwarzane są za pośrednictwem systemu informatycznego w architekturze rozproszonej, przy użyciu serwera znajdującego się w siedzibie firmy:
Biuro Usług Internetowych Robi.To
ul. Wincentego Witosa 12
05-230 Kobyłka
NIP: 125-013-08-04
oraz, na podstawie umowy, serwerów znajdujących się w profesjonalnym centrum przetwarzania danych należącym do
Biuro Usług Internetowych Robi.To
ul. Wincentego Witosa 12
05-230 Kobyłka
NIP: 125-013-08-04
Zastosowano środki ochrony fizycznej danych osobowych wdrożone przez firmę Robi.To.
Środki sprzętowe infrastruktury informatycznej i telekomunikacyjnej:
Zastosowano urządzenia typu UPS, generator prądu i/lub wydzieloną sieć elektroenergetyczną, chroniące system informatyczny służący do przetwarzania danych osobowych przed skutkami awarii zasilania.
Dostęp do systemu operacyjnego komputera, w którym przetwarzane są dane osobowe zabezpieczony jest za pomocą procesu uwierzytelnienia z wykorzystaniem identyfikatora użytkownika oraz hasła.
Fakt uzyskania dostępu do danych odkładany jest w logach systemowych
Zastosowano systemowe środki uniemożliwiające wykonywanie nieautoryzowanych kopii danych osobowych przetwarzanych przy użyciu systemów informatycznych.
Dostęp do środków teletransmisji zabezpieczono za pomocą mechanizmów uwierzytelnienia.
Zastosowano środki ochrony przed szkodliwym oprogramowaniem takim, jak np. robaki, wirusy, konie trojańskie, rootkity.
Użyto system Firewall do ochrony dostępu do sieci komputerowej.
Struktura zbiorów danych osobowych
W ramach systemu informatycznego przetwarzane są dwa zbiory danych osobowych:
Zbiór podstawowy pogotowieklimatyzacyjne.pl zawierający:
Numer porządkowy
Adres -email
Imię i nazwisko
Nr telefonu
Datę rozpoczęcia przetwarzania danych
Flagę wyrażenia zgody na przetwarzanie danych
Dane zbiorów przechowywane są w tabelach bazy danych MySQL, zainstalowanej na zaszyfrowanej partycji serwera wirtualnego. Dostęp do zbioru danych ma wyłącznie administrator danych osobowych oraz osoby przez niego pisemnie upoważnione.
Kopia danych osobowych tworzona jest w postaci pliku arkusza kalkulacyjnego Excel (.xls lub .xlsx), a następnie drukowana. Po wydrukowaniu plik zawierający kopię danych osobowych zostaje trwale usunięty z nośnika elektronicznego.
Jaki jest cel i podstawa prawna przetwarzania Twoich danych osobowych?
Przetwarzamy Twoje dane osobowe, ponieważ jest to niezbędne do wykonania umowy zawartej z Tobą, w tym do:
Umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną
Realizacji umów zawartych w ramach umowy sprzedaży
Obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, newsletter, czat);
Kontaktowania się z Tobą, w tym w celach związanych ze świadczeniem usług.
Przepisy prawa wymagają od nas przetwarzania Twoich danych dla celów podatkowych i rachunkowych.
Twoje dane osobowe mogą zostać przekazane firmie kurierskiej/spedycyjnej w minimalnej wymaganej ilości do celów realizacji zamówienia (Imię, Nazwisko, Nazwa firmy, ulica, numer porządkowy budynku, kod pocztowy, miasto, numer telefonu), Biuru księgowości, Agencjom bankowym
Prowadzenia statystyk
Prawo do bycia zapomnianym
Dane użytkownika są przetwarzane przez Administratora do 6 lat
Użytkownik w dowolnej chwili może rezygnować z usług, do których wymagana jest jego zgoda, potwierdzana za pomocą tzw. check boxów (np. newsletter)
Zadania administratora bezpieczeństwa informacji
Administrator Bezpieczeństwa Informacji:
Prowadzi ewidencję osób upoważnionych do dostępu do zbioru danych osobowych
Kontroluje prawidłowość przetwarzania danych osobowych
Podejmuje odpowiednie działania w przypadku stwierdzenia naruszeń zabezpieczeń
Podejmuje odpowiednie kroki w celu zapewnienia ciągłości działania systemów zabezpieczających dane osobowe.
Procedura w przypadku podejrzenia naruszenia zabezpieczeń zbioru danych osobowych
Każdy, kto stwierdzi fakt nasuwający podejrzenie wystąpienia możliwości naruszenia bezpieczeństwa informacji zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Administratora Bezpieczeństwa Informacji
Do czasu przybycia Administratora Bezpieczeństwa Informacji należy:
Niezwłocznie podjąć działanie w celu powstrzymania skutków naruszenia bezpieczeństwa
Ustalić przyczynę naruszenia bezpieczeństwa
Podjąć niezbędne działania w celu udokumentowania przypadku wystąpienia incydentu
Nie opuszczać miejsca zdarzenia do czasu przybycia Administratora Bezpieczeństwa Informacji
3. Administrator Bezpieczeństwa Informacji, po zapoznaniu się z sytuacją podejmuje niezbędne kroki w celu:
Wyjaśnienia incydentu
Ograniczeniu negatywnych skutków incydentu
Zapobieżenia pojawienia się podobnego incydentu w przyszłości
Zgłoszenia wystąpienia incydentu do odpowiednich organów ochrony prawnej, w sytuacji, gdy jest to wymagane dla danego incydentu przez przepisy prawa.